Co znaczy skrót SERP?

Co znaczy skrót SERP?
autorem artykułu jest Dominik Szmaj

Zainteresuj się zagadnieniem SEO (Search Engine Optimization) dla swojej strony, a jestem pewny, że w różnej formie spotkasz się wiele razy z tym skrótem. Skrót ten jest jednym z najbardziej istotnych części biznesu zajmującego się optymalizacją stron pod wyszukiwarki i jednocześnie jednym z najważniejszych zagadnień dla Ciebie!

SERP (Search Engine Result Page) jest stroną, którą widzisz codziennie wiele razy. Tak, to strona rezultatów wyszukiwania Google. Widzisz ją zawsze kiedy czegoś szukasz w jakiejś wyszukiwarce, niekoniecznie tylko tego potentata. Najważniejszym i najtrudniejszym zadaniem jest utrzymywać się jak najbliżej samej góry dla podanej frazy. Dla przykładu wpisz w Google słowo “biznes“, a wyskoczy Ci propozycja strony http://www.biznes-firma.pl/, a to znaczy, że w rankingu SERP jest na pierwszym miejscu i ma potencjalnie najlepszą pozycję w pozyskiwaniu nowych klientów.

Jest kilka sposobów, aby podnieść się w tym rankingu:

* gęstość słów kluczowych
* one-way links, czyli ilość jednostronnych linków do Twojej strony
* pogrubienia w tekście
* pozycja słów kluczowych na stronie
* i wiele innych

Możesz, a nawet powinieneś skupić się na każdym z nich aby zwiększyć swoją szansę bycia zauważonym w sieci.

Wyszukiwarki kochają świeżą zawartość

Bądź pewny, że im więcej będziesz publikował tym wyżej będziesz na stronie SERP. Musisz przy tym pamiętać, żeby nie podawać wszystkiego co wiesz naraz, a później głowić się, jaki następny temat wybrać. Lepiej będzie jeśli szeroki temat podzielisz na kilka części i będziesz je podawał systematycznie. Zyskasz dzięki temu podwójnie: wiernych czytelników i wyższy ranking.

Pisz blogi

Jeśli kiedykolwiek pisałeś bloga to wiesz pewnie, że są one bardzo przyjazne dla wyszukiwarek. Blogi zapewniają doskonałą strukturę wiadomości, a to sprawia, że pająki je kochają. Wykorzystaj to i pisz bloga na temat, w którym chcesz coś sprzedać, a z pewnością zwiększy to Twój dochód.

Google SiteMap

KAŻDA Twoja strona powinna być zgłoszona do google razem ze swoją mapą. Ułatwia to pająkom poruszanie się po stronie i blogu, oraz jednocześnie skutkuje w szybszym jej indeksowaniu. Google udostępnia darmowe narzędzia do budowania mapy strony jednak ja się przyzwyczaiłem do tej strony, szybko i sprawnie: http://www.xml-sitemaps.com/

Zapamiętaj

Ściśle stosuj się do zaleceń google co do zawartości strony, a uwierz mi, będziesz wysoko. Google tak często zmienia algorytmy i ulepsza wyszukiwarkę, że naprawdę trudno jest nadążyć z wprowadzaniem nowych strategii. Stosuj się do ich zaleceń, a na pewno nie będziesz miał z nimi problemu. Gorąco zachęcam do czytania zaleceń ze strony google: http://www.google.com/support/

--
Aby dowiedzieć się więcej na ten temat odwiedź bank wiedzy o e-biznesie i koniecznie zapisz się na listę adresową.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl