Pierwsza konferencja prasowa
autorem artykułu jest Daniel Paterak
Wracając do tematu – konferencja prasowa organizowana w ramach promocji danego produktu musi być zaplanowana według określonego scenariusza:
1) Określ cel
Powód zwołania mediów musi być ważny. Nim wystartujemy z jakimś „niusem” musimy zastanowić się na ile on jest interesujący dla opinii publicznej. Należy unikać wpadek związanych z tym tematem, gdyż jeśli okaże się, że zwołujemy konferencję tylko, żeby poinformować o przyjęciu nowej sekretarki to bądźmy pewni, że na następną już „ważną” konferencję przyjdzie ledwie dwóch dziennikarzy.
2) Określ budżet
Pod uwagę powinno się wziąć:
- produkcję materiałów konferencyjnych,
- catering
- koszt wynajęcia sali i wypożyczenia sprzętu
- ewentualny koszt wynajęcia dodatkowej obsługi do organizacji konferencji
3) Określ czas, miejsce, liczbę dziennikarzy
Miejsce musi być ściśle związany z terminem wejścia danego produktu na rynek. Im ciekawsze miejsce tym bardziej atrakcyjniesza konferencja. Znane są przypadki organizacji konferencji w centrach handlowym, budowach, na schodach ważnych gmachów. Pod względem czasowym spotkanie medialne najlepiej zwoływać między 12.00 – 16.00, gdyż jest to czas najlepszy dla dziennikarzy.
4) Próba konferencji według odpowiednio przygotowanego scenariusza
Z konferencją jest jak ze ślubem. Wszystko musi być przemyślane i odpowiednio przećwiczone. Każda wpadka zostanie natychmiast wychwycona. Unikajmy ich. Lepiej przestudiować scenariusz trzy razy niż później zbierać niepotrzebne żniwo.
Po każdym spotkaniu z dziennikarzami najlepiej przeprowadzić mały monitoring mediów, by określić na ile byliśmy skuteczni. Warto również wysłać materiały konferencyjne do nieobecnych a zaproszonych na konferencję dziennikarzy.
--
Daniel Paterak
specjalista od mediów
www.giganciswidnicy.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl